Intervju med Kristian fra Gengangere!

Hei Kristian!

Hva studerer du, og hvorfor?    

Jeg studerer bachelor i allmenn litteraturvitenskap. Dette er andreåret mitt, og jeg planlegger å skrive bacheloroppgave i år. Grunnen til at jeg begynte på litteraturvitenskap var fordi jeg har en grunnleggende litteraturinteresse. Dessuten er jeg opptatt av historie, kunst og filosofi, og jeg mener litteraturen binder mange av trådene sammen.  

Hva er rollen din i Gengangere?  

Fra og med fredag 3. september 2021 er jeg leder!! I fjor var jeg øvrig styremedlem og hadde blant annet ansvaret for quizer. Da utformet jeg både språk- og litteraturspørsmål, slik at både nordisk og litteratur-studentene kan skinne!  

Hvorfor ble du i Gengangere?  

Jeg hadde lyst til å være med på å påvirke studiehverdagen! I tillegg gir det mange muligheter til å aktivere og inkludere folk på tvers av studieprogram.  

Hvor mye jobb er det egentlig å ha verv i linjeforeningen?  

Mindre under korona! Vi håper på å gradvis trappe opp, og når alt stabiliseres mot våren håper vi å trappe opp enda mer :–) Det er ikke en fulltidsjobb, men det handler om å arrangere og planlegge events.  

Hvordan blir man aktiv og får verv i Gengangere?  

På fredag 3. september 2021 hadde vi generalforsamling og vi valgte inn et nytt styre. Altså, ønsker du verv må du gi lyd fra deg, melde interesse og ta del i generalforsamlingen! Å være aktiv i linjeforeningen derimot, er det bare å ta kontakt. Man melder seg inn i facebookgruppen Gengangere, hvor arrangementer blir publisert! Ellers om man har ønsker og ideer er det også bare å ta kontakt :–)  

Er det sant at man bare leser bøker, analyserer setninger og pugger dialekter i Gengangere?  

BARE?! Neida, vi gjør mange sosiale ting. Faste opplegg vi har er turdager, LitPils, litterære salonger, quizer og teaterturer.  

Hvorfor burde man være aktiv i linjeforeningen?  

Det er en direkte måte å engasjere seg i studiefellesskapet på tvers av studieprogrammene. Det er hands-down den beste måten å utvikle relasjon og kontakt med folk som har samme faglige interesser som deg selv, i tillegg som man også kan ha det fint sosialt utenom det faglige!  

Er det noe spesielt vi kan vente oss fra Gengangere i løpet av høsten?  

Vi er forsiktige med høsten på grunn av smittesituasjonen. Vi satser på en gradvis opptining – vi satser på litt quizer, turer og filmkvelder!  

Helt på tampen: Hvis du kunne spise én matrett for resten av livet, hva hadde det vært? 

Ah, fransk løksuppe! Jeg er en sucker for det, vet ikke helt hvorfor. 

No description available.

Legg igjen en kommentar